• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79361
+
-

۳۲۵ روستای استان اینترنت دارند

فناوری
۳۲۵ روستای استان اینترنت دارند

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۵ روستا در مناطق مختلف این استان به خدمات اینترنت دسترسی دارند.

 به گزارش ایرنا، «سید محمدهادی امیری» افزود: بویراحمد با ۱۲۲ روستا، کهگیلویه با ۴۸، گچساران با ۳۷، دنا با ۳۳، چرام با ۲۹،بهمئی با ۲۴، باشت با ۱۷و لنده با ۱۵ روستا به ترتیب دارای بیشترین برخورداری مناطق روستایی به شبکه اینترنت هستند. 

وی تعداد روستاهای مجهز به اینترنت پرسرعت ‌ای.دی.اس.ال در کهگیلویه و بویراحمد را ۶۱ مورد ذکر کرد. مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون ۱۷ روستای بویراحمد، ۱۵ روستای گچساران، ۱۲ روستای کهگیلویه، ۶ روستای باشت، 5 روستای دنا، 3 روستای چرام، ۲ روستای بهمئی و یک روستای لنده به اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت مجهز شده‌اند.

به گفته امیری، تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت تری‌جی و فورجی قرار گرفته‌اند. وی تصریح کرد: پوشش جاده‌ای تلفن همراه در جاده‌های ارتباطی استان در ۱۸ ماه منتهی به اسفند ۹۷ از ۹۵۲ کیلومتر به ۹۹۹ کیلومتر افزایش یافته است.

 امیری افزود: همچنین برای رفاه حال روستاییان ۳۷ دستگاه خودپرداز پست‌بانک در روستاهای این استان نصب شده که ۲۱ مورد آن را دولت فعلی تأمین اعتبار کرده است. وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها ابراز کرد: اتصال روستاهای پرجمعیت به شبکه اینترنت از اولویت‌های جدی شرکت مخابرات استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید